Trends in International Mathematics and Science Study [TIMSS]
TIMSS & PIRLS International Study Center ![Externer Link](/icons/icon_ext_link_blue_16.png)
Internationales
Die Lynch School of Education am Boston College führt den größten Teil der TIMSS und PIRLS Studien für die International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) durch. Hier und auf den Seiten der IEA finden Sie also die umfangreichsten [...]
International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) ![Externer Link](/icons/icon_ext_link_blue_16.png)
Internationales
Die IEA ist ein internationaler Zusammenschluss nationaler Forschungsinstitute und staatlicher Forschungseinrichtungen aus mittlerweile fast 70 Ländern. Seit ihrer Gründung 1958 hat die IEA über 30 internationale Vergleichsstudien im Bereich Bildung, speziell zur Leistungs- und Kompetenzmessung durchgeführt. Beispiele sind [...]
The TIMSS Video Study ![Externer Link](/icons/icon_ext_link_blue_16.png)
The TIMSS 1999 Video Study was a cross-national study of eighth-grade classroom mathematics and science teaching. The study involves videotaping and analyzing teaching practices in more than one thousand classrooms in seven countries. The TIMSS 1999 Video Study was completed in two separate phases. The mathematics portion of the study was completed in March 2003, and the [...]
To Sum It Up: Case Studies of Education in Germany, Japan, and the United States ![Externer Link](/icons/icon_ext_link_blue_16.png)
The Case Study Project is a component of the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS), and this volume-To Sum It Up-is one of five publications in the Case Study Project. The Project was designed to provide in-depth information on education in three nations: Germany, Japan, and the United States. The four research topics which were the focus of the case [...]
Letzte Aktualisierung: 02.02.2011 - bildungweltweit@dipf.deTIMSS in Deutschland:
Literaturhinweise:
Veranstaltungen weltweit
- 9. österreichische Berufsbildungsforschungskonferenz (BBFK) "Berufsbildung in Zeiten des Mangels"
- ALA 2024 “Language Awareness, Education, and Power”
- 25th International Conference on Artificial Intelligence in Education (AIED 2024) "AI in Education for a World in Transition"
Neuigkeiten weltweit
- #ETU4REF - ‘In and Through Education: Education Trade Unions support the inclusion of refugees and migrants’ (project 2023-2025)
- Wiederaufbau Ukraine: Bedeutung der Wissenschaft, Interview Ursula Paintner, DAAD (DLF 11.06.24)
- Großbritanniens Ausstieg aus Erasmus + hat weitreichende Folgen (DLF 10.06.24)
- Neues Dossier zu pro-palästinensischen Protesten an Unis weltweit