Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: GEOGRAPHIE/ERDKUNDE) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I") ) und (Systematikpfad: "BILINGUALER UNTERRICHT") ) und (Systematikpfad: "FACHUNABHÄNGIGE BILDUNGSTHEMEN")
Es wurden 13 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
Holt, Rinehart, and Winston World Atlas
This online atlas provides maps and information for every country on earth (2010).
Details { "Select.HE": "DE:Select.HE:991055" }
-
Map Stories
Maps from National Geographic (2010-19)
Details { "HE": [], "DBS": "DE:DBS:3034" }
-
Kartensammlung - Perry-Castañeda Library Map Collection
Online Maps of Current Interest: Die ʺPerry-Castaneda Library Map Collectionʺ der University of Texas enthält 5715 Karten, nach Ländern und Regionen geordnet (2015).
Details { "Select.HE": "DE:Select.HE:320251", "HE": "DE:HE:320251", "DBS": "DE:DBS:1903" }
-
Earthquakes for Kids
U.S. Geological Survey 2009
Details { "Select.HE": "DE:Select.HE:849922", "HE": "DE:HE:849922" }
-
MINT-Lernen mit CLIL. Deutsch integriert in den Sach- und Fachunterricht
Innerhalb eines Lernangebots Fachinhalt und Sprache gemeinsam zu vermitteln das ist das Ziel neuer Unterrichtsmethoden wie CLIL (Content and Language Integrated Learning). Neben Geografie und Kunst eignen sich vor allem die MINT-Fächer Mathematik, Informatik, Naturwissenschaft und Technik hervorragend für diesen zukunftsweisenden Bildungsansatz. Die Seite bietet ...
Details { "DBS": "DE:DBS:60340" }
-
One World, One Climate! (Poster-Englisch)
Pablo Bicheroux ranked third prize in Germanwatch poster contest "Climate Justice" with his contribution "One world, one climate!
Details { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00005414" }
-
Climate change is not a game (Poster)
Climate change is not a game. Global fairness means that all carry responsibilities. The consequences of our lifestyles impact the poor and powerless the most. Limiting global warming to less than a 2°C increase through drastic emission cuts in the developed world and greater climate protection in developing countries is necessary for our climate and our ...
Details { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00005412" }
-
If you're still wondering what your T-bone steak has to do with desertification... (from the poster series "Connecting the dots")
IF YOU'RE STILL WONDERING WHAT YOUR T-BONE STEAK HAS TO DO WITH DESERTIFICATION, YOU HAVEN'T CONNECTED THE DOTS! 1. YOUR LOW PRICED STEAK IS PRODUCED BY 2. CATTLE FED CHEAP CORN AND SOY, 3. GROWN IN FIELDS WHERE RAINFORESTS WERE SLASHED AND BURNT, 4. MEANING THEY ARE NOT LONGER ABLE TO GENERATE RAINFALL IN DRIER REGIONS, 5. WHERE HIGH TEMPERATURES ACCELERATE DRASTIC ...
Details { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00005349" }
-
If you're still wondering what your flight to Dubai has to do with natural disasters... (from the posterseries "Connecting the dots")
IF YOU'RE STILL WONDERING WHAT YOUR FLIGHT TO DUBAI HAS TO DO WITH NATURAL DISASTERS, YOU HAVEN'T CONNECTED THE DOTS! 1. FLYING GENERATES MORE CLIMATE RELEVANT EMISSIONS THAN ANY OTHER INDIVIDUAL ACTIVITY 2. THOSE GREENHOUSE GASES INCREASE GLOBAL TEMPERATURES, 3. CAUSING FURTHER EVAPORATION OF THE OCEANS AND 4. TRIGGERING EXTREME RAINFALL IN REGIONS ALREADY SATURATED ...
Details { "LEARNLINE": "DE:SODIS:LEARNLINE-00005410" }
-
Gute Ernährung für alle?! Wirtschaftswachstum und Nachhaltigkeit in Indien (Heft 5/2016) überarbeitet und barrierefrei
Unterrichtsvorschlag für ein fächerübergreifendes Projekt in Biologie und Erdkunde in der Klassenstufe 8 des Gymnasiums zum Orientierungsrahmen für den Lernbereich Globale Entwicklung. Thema ist der Vergleich von Südindien und Deutschland, vor allem im Hinblick auf Landwirtschaft und Ernährung. Die Unterrichtsreihe entstand im Rahmen des GEMS-Projektes "Globale ...
Details { "RP": "DE:SODIS:RP-07955886" }