Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Lind, Agneta

Literacy programmes for adults: what can we expect?

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 1 0 0 7 / s 1 1 1 5 9 - 0 0 8 - 9 1 0 3 - 2Externer Link

[This contribution] provides some general personal reflections on the challenges facing adult literacy programmes by someone who has worked for more than 30 years in the field and now lives and works in Mozambique. Her observations on such issues as the gender question, literacy and poverty, and the various agendas behind literacy programmes make interesting reading, and her common-sense approach is refreshing. (DIPF/Orig.).

Schlagwörter

Geschlechtsspezifischer Unterschied, Bildungsprogramm, Armut, Erwachsenenbildung, Alphabetisierung, Internationale Organisation,

Quelle In: International review of education, 54 (2008) 5/6, S. 755-761, URL des Volltextes: https://doi.org/10.1007/s11159-008-9103-2
Sprache englisch
Dokumenttyp Zeitschriftenaufsatz
ISSN 0020-8566; 1573-0638
DOI 10.1007/s11159-008-9103-2

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: