Sequential explanatory study of factors connected with science achievement in six countries: Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia. Study based on TIMSS 1999
h t t p s : / / j y x . j y u . f i / h a n d l e / 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / 3 7 7 4 5
This thesis explores country-specific explanatory variables for eighth-grade student science achievement in Finland, England, Hungary, Japan, Latvia and Russia by multi-level modelling of the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS 1999) data. These variables are presented in a new graphical form that facilitates interpretation of the results also by persons unfamiliar with multi-level modelling.
Fach, Sachgebiet
- Wissenschaft und Bildungsforschung Bildungsforschung International vergleichende Bildungsforschung, Vergleichende Erziehungswissenschaft
- _Bildung weltweit Übergreifende Informationen Bildungsstatistik
Schlagwörter
England, Finnland, Japan, Lettland, Russland, Ungarn, Naturwissenschaften, Schülerleistung, Studie, education system, achievement, TIMSS 1999, multi-level modelling, Finnland, Ungarn, Lettland, Russland,
Bildungsbereich | Sekundarstufe I |
---|---|
Ressourcenkategorie | Monographie/Buch/Dissertation |
Angaben zum Autor der Ressource / Kontaktmöglichkeit | Reinikainen, Pasi |
Erstellt am | 01.01.2007 |
Sprache | Deutsch |
Rechte | Keine Angabe, es gilt die gesetzliche Regelung |
Zugang | ohne Anmeldung frei zugänglich |
Kostenpflichtig | nein |
Gehört zu URL |
https://jyx.jyu.fi |
Entnommen aus | Institute for Educational Research, University of Jyväskylä: Research Reports 22. ISSN 1455-447X. ISBN 978-951-39-2953-4 (printed version). ISBN 978-951-39-2954-1 (pdf) |
Zuletzt geändert am | 19.03.2019 |