Ergebnis der Suche
Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: E-LEARNING) und (Bildungsebene: "SEKUNDARSTUFE I") ) und (Systematikpfad: "SPRACHEN UND LITERATUR") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG)
Es wurden 124 Einträge gefunden
- Treffer:
- 1 bis 10
-
Edilingua
Die Seite des italienischen Verlags Edilingua bietet eine Vielzahl auf ihre Produkte bezogenener Materialien, sowohl für Schüler:innen als auch für Unterrichtende. Erwähnenswert ist der Hinweis auf die Webseite zu i-d-e-e wo man nach der Anmeldung als Unterrichtende alle zum Lehrbuch gehörenden Materialien findet.
Details { "HE": [] }
-
Attività tra gennaio e dicembre
Verschiedene Arbeitsblätter und Aktivitäten passend zu den Jahreszeiten und Festen.
Details { "HE": [] }
-
EU: Learning Corner
Diese Unterrichtsmaterialien zur EU werden - abgestimmt auf mehrere Altersgruppen - von der Europäischen Kommission bereit gestellt (2011-17).
Details { "HE": [] }
-
Llamadas salvajes
El Centro por la Diversidad Biológica ofrece tonos de teléfono y fondos de pantalla gratuitos - una colección de sonidos auténticos e imágenes de alta calidad de algunos de los pájaros, tecolotes, ranas, sapos y mamíferos marinos más amenazados del mundo.El Centro por la Diversidad Biológica es una organización nacional sin fines de lucro dedicada a la protección de ...
Details { "HE": [] }
-
The Final Vote for President
In this New York Times lesson students explore America’s unique system of “indirect popular election”. Students learn why the authors of the United States Constitution set up such a system, and they consider arguments to abolish it (2016-19).
Details { "HE": [] }
-
Governmental Checks and Balances and the Trump Administration
In this lesson, students use current events to analyze how the constitutional system of checks and balances works, and they investigate executive orders to see how these particular presidential actions fit within that system (NY Times Learning 2017).
Details { "HE": [] }
-
Boys to Men
This unit suggests ways to deconstruct definitions of masculinity as they manifest in our society and our lives. It ends with suggestions for several projects students might take on to expand and reimagine what “being a man” might mean in their own lives and in our society at large (USA: The Learning Network 2018).
Details { "HE": [] }
-
Evaluating Sources in a ‘Post-Truth’ World
Practical activities and questions to help students navigate a media landscape in which it is increasingly difficult to tell what’s real and what’s not (New York Times 2017-20).
Details { "HE": [] }
-
Italian Renaissance Learning Resources
Eight units that elucidate the textures, themes, and context of Italian Renaissance artists (National Gallery of Art, Washington 2016)
Details { "HE": "DE:HE:3055071" }
-
The Power to Change the World
Students examine gun-violence activism by teenagers at Marjory Stoneman Douglas High School and discuss school walkouts. They can then go further by learning about youth movements in history, and, finally, considering actions they might take around the issues they care about (New York Times Lesson Plan 2018).
Details { "HE": [] }