Ergebnis der Suche

Ergebnis der Suche nach: ( ( (Freitext: SCHOOL) und (Quelle: "Bildungsserver Hessen") ) und (Lernressourcentyp: UNTERRICHTSPLANUNG) ) und (Systematikpfad: POLITIK)

Es wurden 13 Einträge gefunden

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite

Treffer:
1 bis 10
  • A European Qualification Network for Effective School Leadership: Country Reports Europe


    Details  
    { "HE": "DE:HE:2786331" }

  • Still Separate, Still Unequal

    This teaching resource uses New York Times articles and Op-Eds to investigate the issue (2019).

    Details  
    { "HE": [] }

  • News Literacy - High School

    This unit teaches students to recognize high-standards journalism so they can make informed judgments about the information coming at them (USA: iCivics 2017).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Keynes vs. Hayek: The Rise of the Chicago School of Economics

    Students will be able to compare different schools of economic thought on the role of government in an economy (EconEd 2006-19).

    Details  
    { "HE": [] }

  • Cruel school lesson plan


    Details  
    { "HE": "DE:HE:357565" }

  • Bullying Reality Quiz

    Students take a quiz about school violence and create their own quiz on bullying.Students learn about school violence by taking an interactive quiz. Students create their own quiz by brainstorming questions about bullying. Students research online and print resources to find the answers to the questions they brainstormed.

    Details  
    { "HE": "DE:HE:357577" }

  • Keynes vs. Hayek: The Rise of the Chicago School of Economics

    Students will:Learn about differences between Keynes’ and Hayek’s economic philosophies. Describe economic freedom according to Hayek and the Chicago School of Thought, and as current economists describe it. Explain how Keynes’ economic policies could limit economic freedom (EconEd 2006)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267015" }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": [] }

  • Economic systems

    This is an introductory lesson on economic systems. The students will determine how basic economic questions are answered in each system (School Improvement in Maryland 2008).

    Details  
    { "HE": "DE:HE:267058" }

  • Rechte des Kindes

    Vorwissen: Die Schüler lernen im dritten oder vierten Jahr Englisch, haben im ersten Jahr Sozialkundeunterricht. Eingeplante Zeit: Zwei 45minütige Stunden. Autoren: Ulrike Wedekind (Staatliche Realschule Speyer), Barbara Bettsworth (Ripley St. Thomas CE High School, Lancaster, England)

    Details  
    { "HE": "DE:HE:2829067" }

Seite:
Zur ersten Seite Eine Seite zurück 1 2 Eine Seite vor Zur letzten Seite