Bridging the gap between teaching styles and learning styles: a cross-cultural perspective (Lixin Xiao) - kostenloses Unterrichtsmaterial online bei Elixier
h t t p s : / / t e s l - e j . o r g / e j 3 9 / a 2 . p d f
Im Mittelpunkt dieser Untersuchung stehen die kulturellen Unterschiede in den Vorstellungen und Erwartungshaltungen von irischen Englisch-Lehrern und chinesischen Schülern. Es wird gezeigt, wie wichtig es ist, dass sich beide Seiten über die verschiedenen Lern- und Lehrkulturen bewusst sind. Das trägt nicht nur zum interkulturellen Verständnis bei, sondern sichert damit effektives Lernen und Lehren.
Autor:
Xiao, Lixin
Lange Beschreibung:
This paper investigates the nature of the mismatch caused by culture-based differences in perceptions and expectations of L2 teaching and learning style preferences between Irish English teachers and Chinese students. A survey was conducted which included a questionnaire, interview and class observation at two language institutes in Dublin, Ireland. The findings suggest the mutual awareness of the ``cultures of learning`` should be required. Finally appropriate bridging strategies are recommended to native English-speaker teachers who are engaged in teaching Chinese ESL learners in their home institutions.
Bildungsebene:
Primarstufe Sekundarstufe I Sekundarstufe II
Lernressourcentyp:
Primärmaterial/Quelle
freie Schlagwörter:
KULTURELLER UNTERSCHIED; INTERKULTURELLE FORSCHUNG; INTERKULTURELLER VERGLEICH; LERNMODELL; LEHRMODELL; IRLAND; CHINA; SCHUELER; LEHRER
Sprache:
Englisch
Themenbereich:
Schule Sprachen und Literatur
Schule Sprachen und Literatur Englisch
Kompletter Titel:
Bridging the gap between teaching styles and learning styles : a cross-cultural perspective.
Geeignet für:
Lehrer; Schüler